Uzmanından uçak kazası uyarısı: Uçağın arka kısmı daha emniyetlidir

çak Bakım ve Onarım Bölümü'nden Dr. Öğr. Üyesi Haluk Kul “Uçakta ön tarafta kurtulma ihtimali yüzde 25 civarında ise arka tarafta bu oran yüzde 44-45'e çıkıyor” dedi.

Fotoğraf: Arşiv
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Yılın son günlerinde art arda yaşanan uçak kazalarının nedenleri tartışılırken, Uçak Bakım ve Onarım Bölümü'nden Dr. Öğr. Üyesi Haluk Kul'dan önemli uyarılar geldi.

Havayolu taşımacılığının diğer ulaşım türlerine göre istatistiksel olarak çok daha emniyetli olduğunu belirten Dr.  Kul, "Dünyada her yıl ortalama 40-50 milyon uçuş gerçekleşiyor. Bu sayıya oranla yılda sadece 3-5 kaza yaşanıyor. Buna rağmen kara yollarında her gün yüzlerce kaza meydana geliyor, ancak bu durum aynı şekilde gündeme gelmiyor” dedi.

KAZALAR NEDEN ARTTI?

Dr. Kul, son günlerde artan kazarla ilgili de şu değerlendirmeleri yaptı: "Son dönemdeki kazaların bir yığılma olduğu doğru. Ancak her olayın kendi dinamikleri var. Örneğin, Azerbaycan'daki olay bir emniyet sorunu değil, güvenlik problemiydi. Savaş bölgesinde sivil bir uçağın, askeri bir hedef olarak algılanıp vurulması, önlenmesi güç bir trajediydi. Havacılıkta kurallar, geçmişte yaşanan kazalar sonucu, adeta kanla yazılmıştır. Bu kuralların sıkı bir şekilde uygulanması, uçuş emniyetini sağlar. Bu nedenle uçakların güvenli olduğuna inanmaya devam etmeliyiz."

HANGİ KOLTUKLAR GÜVENİLİR?

Kamuoyunda, uçak kazalarından kurtulma ihtimalinin koltuk yerleşimiyle bağlantılı olduğuna dair yaygın bir inanç var. Dr. Kul, bu konuda şu bilgileri paylaştı: “Uçağın arka kısmı nispeten daha emniyetlidir. Ön tarafta kurtulma ihtimali yüzde 25 civarında ise arka tarafta bu oran yüzde 44-45'e çıkıyor. Orta kısımda ise yüzde 35 dolaylarında. Ancak hiçbir bölgede kurtulma oranı yüzde 90 gibi yüksek bir seviyeye ulaşmıyor.”

 

 

(İHA)