Variety: Dijital platformlar arasındaki rekabet Türkiye’deki prodüksiyon kalitesini artırıyor
Variety dergisi, Netflix, HBO Max, Disney+ gibi dijital platformların arasındaki rekabetin Türkiye’deki prodüksiyon kalitesini artırdığına ilişkin bir yazı yayınladı.
DUVAR - Variety, Türkiye'deki dijital platformların sektördeki etkisini konu alan bir yazı yayınladı. Nick Vivarelli imzalı yazıda, platformların arasındaki rekabetin Türkiye’deki prodüksiyon kalitesini ve hikâye anlatımını yukarı çektiği belirtiliyor.
Ranini Tv'nin aktardığına göre, Variety'ye konuşan Inter Medya COO'su Ahmet Ziyalar, "Disney Plus, Türkiye'de yarın yokmuşçasına yatırım yapıyor. Senarist, yönetmen ve oyuncular dahil yeteneğe muazzam yatırım yapıyor. Herkesle oldukça agresif bir şekilde anlaşma imzalıyorlar" dedi. Vivarelli ise buna platformun Türkiye'deki hamlelerinin sadece makul ücretle yetenek bulmayı değil ekip ve teknik ekipman bulmayı zorlaştırdığını ekliyor. Dijital platformların yeteneklere çok yüksek ücret ödemesi prodüksiyon giderlerini artırırken diğer yandan da büyük platformlarla çalışmayan Türkiyeli yapımcıların yatırımlarını tazmin etme konusunda baskılıyor.
Variety, BluTV gibi daha küçük yerel yayıncıların tür bakımından daha keskin, daha hızlı ve tematik olarak daha cesur dizilerin başlamasında etkili olduğunu da vurguladı. Yazıda yer alan örnekse, 'ezber bozan' olarak tanımlanan "Kulüp" dizisi.
Netflix Türkiye İletişim Müdürü Artanç Savaş, geçen ay Netflix’in Türkiye’deki abone sayısının 3.5 milyonu aştığını açıkladı. Bunun yanı sıra 14 Haziran'da hizmete başlayacak olan Disney Plus, pek çok Türkiye prodüksiyonunun hazırlığıyla meşgul durumda. Pazara giren platformlardan HBO Max ise, çalışmalarını devam ettirirken Amazon Prime'ın da Türkiye yapımı orijinal projelere 2023'te başlaması bekleniyor.