X'ten reklam veren şirketlere 'boykot' davası

Elon Musk'ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X, kendisini boykot ettiğini ve gelir kaybına neden olduğunu ileri sürdüğü bir dizi şirket ve reklam veren kuruluşa dava açtı.

Fotoğraf: Reuters
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Milyarder iş insanı Elon Musk'ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X (eski adıyla Twitter), 'yasadışı şekilde platformu boykot ettikleri ve gelir kaybına neden oldukları' gerekçesiyle bir grup reklam veren ile bazı büyük şirketleri dava etti.

AA'nın aktardığına göre, X Üst Yöneticisi (CEO) Linda Yaccarino, sosyal medya hesabından reklam verenlere yönelik açık bir mektup paylaştı. Mektupta Yaccarino, X'in Küresel Sorumlu Medya İttifakı (GARM), Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve GARM üyeleri CVS Health, Mars, Orsted ve Unilever'e karşı bir antitröst davası açtığını bildirdi.

'YASADIŞI EYLEMLER MİLYAR DOLARA MÂL OLDU'

Temmuz ayında ABD Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi'nin 'GARM'ın Zararı' başlıklı raporunu okuduğunu belirten Yaccarino, raporda X'in de aralarında bulunduğu birçok şirkete karşı yasadışı boykot yapıldığına dair kanıtlar elde edildiğinin kaydedildiğini aktardı.

Yaccarino, bu kuruluşların ve yöneticilerinin 'yasadışı' eylemlerinin X'e milyar dolara mâl olduğunu savundu.

DAVA DİLEKÇESİNDE 'KOMPLO' İDDİASI

Öte yandan, Texas'taki federal mahkemede açılan dava dilekçesinde, söz konusu kuruluşların daha önceki adı Twitter olan platformdan elde edilen milyarlarca dolarlık reklam gelirini 'kolektif olarak alıkoymak için komplo kurdukları' iddia edildi.

Söz konusu boykotun Musk'ın Twitter'ı satın almasının ardından Kasım 2022'de başladığı belirtilen dava dilekçesinde, Twitter'ın içerik ve güvenlik standartlarının değiştirileceği endişesi nedeniyle boykotun başlatıldığı aktarıldı.

'KOLEKTİF EYLEM REKABET SÜRECİNİ KISALTIR'

X'in şikayetinde, "Rakip reklam verenler arasında kolektif eylem, sosyal medya platformları tarafından uygulanacak marka güvenliği standartlarını belirlemek amacıyla rekabet sürecini kısaltır ve pazar gücüne sahip bir grup reklam verenin kolektif görüşlerinin tüketicilerin çıkarlarının önüne geçmesine olanak tanır" değerlendirmesinde bulunuldu.

SpaceX ve Tesla'nın da sahibi olan Elon Musk'ın 2022'de Twitter'ı satın almasının ardından platformun reklam gelirlerinde düşüş yaşanmıştı.

(ANADOLU AJANSI)