Yaman Akdeniz: Facebook Türkiye’ye temsilci atamayacak
Bilişim hukuku uzmanı Prof. Dr. Yaman Akdeniz, Facebook yetkililerinin kendisiyle yaptığı görüşmede, platformun Türkiye'de bir temsilci bulundurmayacağını belirttiklerini söyledi. Akdeniz, "Twitter ve Google'ın ne yapacağı merak edilirken Facebook'un aldığı kararın diğer sosyal medya devlerinin kararlarını da etkileyeceğini düşünüyorum" dedi.
DUVAR - 1 Ekim’de yürürlüğe giren sosyal medya düzenlemesi ile 1 milyondan fazla kullanıcı sayısına sahip olan sosyal medya ağlarına Türkiye’de temsilci bulundurma zorunluluğu geldi.
Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi ve bilişim hukuku uzmanı Prof. Dr. Yaman Akdeniz
Facebook yetkililerinin kendisiyle yaptığı görüşmede, platformun Türkiye'de bir temsilci bulundurmayacağını belirttiklerini söyledi.
Yaman Akdeniz, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda "Facebook, yeni Sosyal Medya Yasası kapsamında Türkiye'de temsilci atamama kararı aldı. Tıpış tıpış gelecekler diyenlere duyurulur" ifadelerini kullandı.
'DİĞER SOSYAL MEDYA DEVLERİNİ DE ETKİLEYECEK'
Akdeniz konuyla ilgili paylaşımında şunları kaydetti:
"Twitter ve Google'ın ne yapacağı merak edilirken Facebook'un aldığı kararın diğer sosyal medya devlerinin kararlarını da etkileyeceğini düşünüyorum.
Hükümetin ne tepki vereceği merak konusu olmakla birlikte, masaya sadece sopa koyarak, paydaşların görüşlerini almadan, temel hak ve özgürlükler açısından çok sorunlu bir kanunu 10 gün gibi kısa bir sürede Meclis'ten geçirirsen, meyvesi bu olur.
Soranlar oluyor. Facebook ile birlikte Instagram da tabii ki Türkiye'de temsilci atamayacak.
Bu arada bir kaç tweete cevap olarak belirttim. Bu duyurunun kaynağı Facebook'un kendisidir. Sivil toplum temsilcilerine bugün itibarı ile Facebook bu kararını açıklıyor. Beni de aradılar. Dolayısıyla, bu "bir duyum" değil, bildirimdir."
Facebook, yeni Sosyal Medya Yasası kapsamında Türkiye'de temsilci atamama kararı aldı. Tıpış tıpış gelecekler diyenlere duyurulur. https://t.co/HPGbkf9p7r
— Yaman Akdeniz (@cyberrights) October 5, 2020
TEMSİLCİ BULUNDURMAYANA PARA CEZASI VE REKLAM YASAĞI
Büyük tartışmalara neden olan ve temmuz ayında AK Parti ile MHP'nin sunduğu kanun tekliyle yasalaşan sosyal medya yasası kapsamında Facebook, Twitter ve YouTube gibi sosyal medya ağ sağlayıcıları için temsilci bulundurma süreci ekim ayı itibarıyla bitti.
29 Temmuz'da TBMM'de kabul edilen 'İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Yasa', Türkiye'den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan dış kaynaklı her sosyal ağ sağlayıcıya Türkiye'de temsilci bulundurma şartı koşuyordu.
Yasa kapsamında Bilgi ve Teknoloji Kurumu (BTK), Türkiye'de temsilci bulundurma yükümlülüğüne ilişkin bu kurumlara bildirimde bulunacak.
Bildirimi takip eden 30 gün içinde yükümlülüğün yerine getirmeyen sağlayıcılara BTK tarafından, önce 10 milyon lira idari para cezası verilecek. İdari para cezası verilmesini takip eden 30 gün içinde halen yükümlülüğün yerine getirmeyen sağlayıcılar 30 milyon lira daha ceza ödemek zorunda kalacak.
Sonraki aşamalarda da bu sosyal ağ sağlayıcılara reklam yasağı getirilmesi ve yüzde 50 ile 90 oranında bant daraltma, yani yavaşlatma, cezası verilecek. (HABER MERKEZİ)