YAZARLAR
Mahmut Çınar Kimdir?
Felsefe eğitimini son sınıfta bırakıp gazetecilik okudu. 2007-2016 yılları arasında İstanbul'da özel bir üniversitede Gazetecilik ve Yeni Medya bölümlerinde tam zamanlı öğretim elemanı olarak birçok alanda dersler verdi. 2009'dan başlayarak hem Türkiye'de hem de farklı uluslararası projelerde ayrımcılık ve nefret söylemi ile mücadele çalışmalarında yoğun olarak görev aldı. Hazırladığı 'Medya ve Nefret Söylemi: Kavramlar, Mecralar, Tartışmalar' isimli kitap 2013 yılında Hrant Dink Vakfı tarafından; proje koordinatörü olduğu 'Ayrımcı Dile Karşı Habercilik Kılavuzu' ise 2016'da P24 tarafından yayımlandı. 2016'da akademik kariyeri sona erdi. 2018’de, usta sanatçı Bülent Ortaçgil ile yaptığı nehir söyleşi ‘Bu Su Hiç Durmaz’ adıyla kitap olarak raflardaki yerini aldı. Uluslararası edebiyat ve sanat festivallerinde danışman ve editör olarak görevler üstlendi. 2017'de profesyonel müzik çalışmalarına başladı, ilk albümü 'Bul Beni' 2019'da Garaj Müzik etiketiyle yayınlandı. 2019'dan 2021 sonuna kadar Ezginin Günlüğü grubunun solistliğini üstlenen Çınar, müzik çalışmalarına solo olarak devam ediyor ve özellikle sanatsal ifade özgürlüğü üzerine çeşitli kültür-sanat projeleri yürütüyor.
TÜM YAZILARI
Pazartesi, 03 Nisan, 2023
Helün Fırat: ‘Söz verdik, bir daha festival yasaklanmayacak’
Cumartesi, 25 Mart, 2023
Angara’da Anayasso
Çarşamba, 15 Mart, 2023
Depremin yaralarını müzikle sarmak için…
Cuma, 24 Şubat, 2023
Müzik susarsa öykümüzü kim anlatacak?
Perşembe, 02 Şubat, 2023
Bursa Bülbülü: Unutulmuş zamanlara popüler bir ayna tutunca...
Cumartesi, 21 Ocak, 2023
'Artık bu olup bitene seyirci kalmak istemiyorum'
Perşembe, 19 Ocak, 2023
Açlığın sesi müziği bastırıyor
Çarşamba, 11 Ocak, 2023
Müzisyen örgütlenir örgütlenmesine ama nasıl?
Çarşamba, 28 Aralık, 2022
Kültür-sanatta 2022: 'Kültürel iktidar' değil kurulan kültürel cezaevi
Perşembe, 22 Aralık, 2022
Neden yeni bir ‘1 Mayıs marşı’ yazılamıyor?
Çarşamba, 14 Aralık, 2022
Çocuklara cehennem değil şarkılar vadedebildiğimiz o dünya…
Çarşamba, 07 Aralık, 2022
Mabel Matiz’e sansür ve ana akımın tehlikeli suları
Çarşamba, 30 Kasım, 2022
Has dinleyici özlüyor: Dönüş mümkün mü?
Çarşamba, 16 Kasım, 2022
Beyoğlu’nun susturulan müziği bir daha çalar mı?
Perşembe, 10 Kasım, 2022
Müzisyenler dijital dinlenmelerden ne kadar kazanıyor?
Çarşamba, 02 Kasım, 2022
Altın Kelebek'te 'şampuan'a dönüşen popüler kültür
Çarşamba, 26 Ekim, 2022
Cat Stevens’ın yanlış durakta biten 'yolculuğu'
Cumartesi, 22 Ekim, 2022
Cihan Mürtezaoğlu: Arabesk dinlediğim için utanıyordum
Perşembe, 13 Ekim, 2022
Müzisyenler tepkili: İş güvencesi yoktu, artık can güvenliğimiz de yok
Çarşamba, 12 Ekim, 2022
Belediyeler, şöhretli sanatçılar, gösterinin karşı konulamaz cazibesi
Salı, 04 Ekim, 2022
Onur Şener’i kim öldürdü?
Çarşamba, 28 Eylül, 2022
Sanatçı muhalif olmak zorunda mı kardeşim?
Çarşamba, 21 Eylül, 2022
Bilindik bir hikâye: Tiranlar gider ozanlar kalır
Çarşamba, 14 Eylül, 2022
‘Metin’e Ağıt’, ‘remix’ edilmiş zihinler ve Neşet Ertaş
Çarşamba, 07 Eylül, 2022
‘Bir gece ansızın gelebilirim’
Salı, 23 Ağustos, 2022
'Zor İşimiz Zor' bize ne anlatıyor?
Perşembe, 18 Ağustos, 2022
Zeytinli’de ne oldu, şimdi ne olacak?
Perşembe, 11 Ağustos, 2022
Konserlere telif baskınları neden yapılıyor?
Çarşamba, 03 Ağustos, 2022
YT: Zamanımızın bir kahramanı
Cuma, 29 Temmuz, 2022
İlhan İrem: Sırt çevirdi devlet kanallarına, gazetelere...