Yıldırım Kara: Kanunda öğretmenin adı da talepleri de yok

Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifini değerlendiren CHP'li Nermin Yıldırım Kara, "Getirilmek istenen Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda öğretmenin adı da talepleri de yok" dedi.

Fotoğraf: Arşiv
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - CHP Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara, bu hafta Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifinin maddelerinin görüşüldüğü TBMM Milli Eğitim Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu’nda öğretmenlerin hakları ve çalışma koşullarını ve Hatay’da eğitimde devam eden sorunları dile getirdi.

Getirilmek istenen Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda, iktidarın öğretmenlik mesleğinin itibarını ayaklar altına almaya çalıştığına vurgu yapan CHP’li Kara, “Getirilmek istenen Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda öğretmenin adı da talepleri de yok.

Atatürk İlke ve İnkılaplarına hiçbir yerde atıf yapılmamış. Öğretmenler arasında yapay bir ayrım yaratmak dışında hiçbir hedef yok. Bu düzenlemenin eğitim sistemimizin sorunlarını derinleştirmekten başka bir işe yaramayacağı ortadadır. Unutulmamalıdır ki temelinde kültür bulunan cumhuriyetimiz, kuruluşundan bu yana eğitime ayrı bir ilgi göstermiştir. En zor zamanlarda eğitim faaliyetlerini aksatmamış, eğitimi yurttaşlar arasında eşitlik sağlamanın aracı kabul etmiştir. Öğretmenlere de bu nazarla bakmış, onları cumhuriyetin temsilcileri olarak el üstünde tutmuştur.

Fakat, iktidar gündeme getirmiş olduğu “Öğretmenlik Meslek Kanunu” ile bu mesleğin itibarını ayaklar altına almaya çalışmaktadır. Uzmanlık belgesi olan diploma geçersiz sayılacak, öğretmenlerin fikir ve talepleri görmezden gelinecek, Öğretmen Akademisi altında kadrolaşma hız kazanacak, Atatürk'süz bir eğitim sistemi inşa edilecektir.

Bizler de Eğitim Komisyonu çalışmalarında, bu doğrultuda beklenti ve taleplerimizi paylaştık. Bu süreçte, eğitim emekçilerimizin sesini duyurmaya devam edeceğiz. Eğitim camiasına hiçbir katkısı olmayan, öğretmenlerimizi kategorize eden, mesleki haklarını keyfi kriterlere bağlayan, çalışma barışını baltalayan Öğretmen Meslek Kanununa(ÖMK) ilişkin itirazlarımızı sürdüreceğiz. Bu yasa teklifi öğretmenlerimizin haklarını ve çalışma koşullarını iyileştirmede yetersiz olduğu aşikardır” dedi.

'HATAY’DA BİRÇOK OKUL KENDİ BİNALARINA DÖNEMEDİ'

Komisyonda, depremin üzerinden bir eğitim yılı geçmiş olmasına rağmen eğitim emekçilerinin, öğrencilerin ve velilerin sorunlarının devam ettiğine dikkat çeken Yıldırım Kara, “Hatay'da herkes gibi öğretmen ve öğrencilerimiz de depremden yara aldı. Depremde Hatay’daki dersliklerin yüzde 45’i kullanılamaz hale gelmişti. Birçok okulumuz halen kendi binalarına geri dönemedi. Okullarımızın yeni eğitim-öğretim dönemine hazırlıkları tamamlanamadı. Fiziki sorunlar dışında da öğrencilerin ve öğretmenlerin yaşadığı birçok zorluğa hala çözüm bulunamamıştır. Eğitim-öğretim dönemi içinde yaşanan ulaşım zorlukları, eğitim alanlarında iyileşmeyen hijyen koşulları ve yurttaşların yaşadığı maddi sıkıntılar yoğun biçimde devam etmektedir. Milli Eğitim Bakanlığına çağrımız, bakanlığın gücü ve yetkisi dahilinde, Hatay’a yeni ve kucaklayıcı bir biçimde bakmasıdır” dedi.