Zam geldi diye siparişini iptal ettiler: İade taksit taksit yatacak
Bir e-ticaret sitesinden 24 bin liralık akıllı saat alan müşterinin 5 gün içerisinde yaklaşık 12 bin liralık zam gelen ürünü, 'fiyatı yanlış girmişim ürüne de zam geldi' denilerek iptal edildi.
DUVAR - İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde hiçbir sebep göstermeden yapılan iptallerde artış yaşanıyor. Son dönemde kura bağlı olarak fiyat artışı beklentisiyle iptal edilen eşyaların haricinde bazı müşterilerin otobüs biletlerinde de iptaller gerçekleşiyor.
DHA'nın haberine göre bir e-ticaret sitesinden 24 bin lira ödeyerek akıllı saat alan Emin Özkan, kargosu yola çıkmasına rağmen ürününü teslim alamadı. 5 gün içerisinde yaklaşık 12 bin liralık zam gelen ürün hiçbir sebep gösterilmeden iptal edildi.
Özkan, "24 bin liraya bilinen bir markanın akıllı saatini sipariş ettim. Pazartesi sabah bu e ticaret sitesinin 0850'li numarasından arandım. Beyefendi, akıllı saat almışsınız, ben fiyatı yanlış girmişim ürüne de zam geldi, lütfen siparişinizi iptal eder misiniz dedi. Ben de edemeyeceğimi belirttim. Ürün pazartesi günü kargoya verildi. Kargo takibi yaptığımda hep transferde görünüyor ve ürün bir türlü gelmiyordu. Daha sonra bir mesaj geldi, siparişiniz iptal edildi, paranız iade edildi diye. İade edilen para taksitli çekildiği için 6 ayda iade edilecek. Bu ürün dövize zam geldiği için şimdi 36 bin 500 lira. Açıkçası ürüne zam geldiği için müşteriyi mağdur ederek ürünümüzü vermediler. Ben 5 gün içinde 12 bin lira zarardayım. Ben birçok vatandaşın da döviz artışından dolayı e ticaret sitelerinde çok mağdur olduğunu düşünüyorum. Ya ürünümün bana gönderilmesini ya da ürünü satın aldığım tarihteki fiyatla bugünkü fiyat arasındaki farkın ödenmesini bekliyorum" diyerek yaşadıklarını anlattı. Özkan'ın mağduriyeti sorulan e-ticaret sitesi de konuyla ilgilendiklerini, satıcı firma kaynaklı bir sorun yaşandığını ve Özkan'a fiyat farkının iade edileceğini belirtti.
Aynı durum, otobüs bileti satan online bilet sitelerinde de görülmeye başlandı. Otobüs biletlerindeki zam beklentisi de sebepsiz iptal şikayetlerini artırdı. İnternet alışverişlerinde yaşanan iptallerle ilgili Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, bahanelerle fiyat artışına gidilemeyeceğini vurgulayarak, "Siparişi haklı bir gerekçe olmadan iptal ettiği takdirde, internet satış portalı aradaki fiyat farkını tüketiciye ödemek zorunda" dedi.